زمان کل: ۶ ساعت و ۵۸ دقیقه

این کتاب صوتی را می توانید در ادامه دانلود کنید. 

ادامه مطلب

 

 
 

کتاب صوتی عجایب هفت گانه را می توانید در ادامه دانلود کنید.

 

 زمان: ۱۲دقیقه

دانلود (حجم:۲٫۸MB)

نويسنده:

 
 

زمان کل:۲۴ دقیقه

این داستان که به دفعات در میان کودکان و نوجوانان ایرانی دست به دست شده ، «قصه عینکم» نام دارد که از نوشته های رسول پرویزی به شمار می آید. رسول پرویزی حداقل با این داستانش توانست، لبخندی معصومانه را بر لبان دانش آموزان ایرانی بنشاندو همان گونه که از نام آن بر می آید مضمون داستان با عینکی شدن نویسنده آن ارتباط مستقیمی دارد. رسول پرویزی که یکی دیگر از نویسندگان فراموش شده دو دهه اخیر است را باید از پیشروان و نخستین نویسندگانی دانست که در داستان های خود با توسل به نگاهی کودکانه و تا حدودی خاطره محور، به دنبال تصویر، ناملایمات و کاستی های جامعه خود هستند. پرویزی از جمله نویسندگانی است که با حفظ فرم و شیوه جمالزاده علاوه بر حفظ اصول اولیه داستان نویسی، کوشید تا آن چنان در دام تکرار و زیاده گویی نیفتد.

 

دانلود با لینک مستقیم:

دانلود (حجم: ۲٫۸MB)

(Format: Mp3          Archive Type: RAR)

 

 
 

دانلود با لینک مستقیم در ادامه مطلب:

ادامه مطلب

 

 
 

 

زمان کل: ۴۰ دقیقه

غُلامحُسین ساعِدی معروف به گوهرمراد یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان معاصر ایرانی است. وی در دی ماه ۱۳۱۴ در تبریز متولد شد و تحصیلات خود را با درجه دکترای پزشکی، گرایش روان پزشکی در تهران به پایان رساند. داستان گدا روایتگر پیرزنی است گدایی می کند و هیچ کدام از فرزندها خواستارش نیستند و چالش اصلی داستان دغدغه هایی است که پیرزن در تنهایی و دربه دری اش با آن رو به رو می شود و واکنش فرزندانش به این درمانگی .این داستان صوتی را می توانید در ادامه دانلود کنید.

 

دانلود با لینک مستقیم:

دانلود (حجم: ۵٫۳MB)

(Format: Mp3          Archive Type: RAR)

 

 
 

راوی: گیتی مهدوی     زمان کل: ۵۵ دقیقه

لیلی و مجنون نام مجموعه شعری از نظامی گنجوی شاعر پرآوازه ایرانی است. این مجموعه سومین مثنوی از مجموعه مثنوی‌هایی است که به خمسه نظامی معروف هستند. بیشتر محققان اعتقاد دارند که بن‌مایه‌های پراکنده این داستان برگرفته از اشعار و افسانه‌های فولکلور در زبان عربی است که توسط نظامی ایرانی‌سازی شده است. کراچکوفسکی برای شخصیت مجنون، هویت واقعی قائل است و او را یکی از اهالی عربستان در اواخر سده اول هجری می‌داند. ولی طه حسین تردید جدی به واقعی بودن شخصیت مجنون وارد می‌کند. یان ریپکا افسانه لیلی و مجنون را به تمدن بابل باستان منسوب می‌داند.اگرچه نام لیلی و مجنون پیش از نظامی گنجوی نیز در اشعار و ادبیات فارسی به چشم می‌خورد، ولی نظامی برای نخستین بار، آن را به شکل منظومه‌ای واحد به زبان فارسی در ۴۷۰۰ بیت به درخواست پادشاه شروان به نظم کشید. نظامی خود از بابت این سفارش ناراضی و بی‌میل بوده‌است و کار را در چهار ماه به پایان برده‌است.وزن این مثنوی جدید بوده و پس از نظامی شعرای زیادی در این وزن داستان‌های عاشقانه سروده‌اند. همچنین ده‌ها شاعر در ایران، هند و ترکستان منظومه‌هایی را به استقبال از لیلی و مجنون نظیره پردازی کرده و شعرای دیگری نیز به داستان نظامی شاخ و برگ بیشتری افزوده و یا آن را تغییر داده‌اند. این کتاب صوتی را می توانید در ادامه دانلود کنید.

 

دانلود با لینک مستقیم:

دانلود (حجم: ۶٫۴MB)

(Format: Mp3          Archive Type: RAR)

 

 
 

زمان: ۱۴ دقیقه

بعضی از دوستان گفتن این نامه رو چارلی چاپلین ننوشنه و نگارنده ی اصلی این نامه شخص دیگری به اسم فرج الله صبا هست. من در مورد صحت و سقم این موضوع اطلاع زیادی ندارم با این حال نامه، نامه ای واقعا زیبا و انسان ساز هست. جرالدین چاپلین دختر چارلی چاپلین زمانی که مصروف بازیگری در پاریس بود، نامه ای از پدر خود دریافت کرد. این نامه در روز های اخیر عمر چارلی چاپلین نوشته شده بود که بعدها در جمع بهترین نوشته ها در دنیا قرار گرفت.

مراجعه شود به ادامه مطلب

ادامه مطلب

 

 
 

اجرا: پروین محمدیان     زمان: ۲۲ دقیقه

پرویز ناتـل خانلری در اسفند ماه ۱۲۹۲ خورشیدی در تهران متولد شد. خانوادهٔ پدر و مادر او هر دو مازندرانی بودند و در حکومت قاجار شغل دیوانی داشتند. خانوادهٔ پدری خیلی زودتر از شهرستان نور، روستای ناتل از توابع شهرستان نور کنونی کوچ کرده بودند. جد او میرزا احمد مازندرانی ابتدا عنوان خانلرخان و بعد لقب اعتصام‌الملک گرفت. میرزا خانلرخان اعتصام‌الملک تا پایان عمر مشاغلی در وزارت امور خارجه داشت و مدیر کل وزارت خارجه بود. پدر خانلری، میرزا ابوالحسن خان خانلری (۱۲۸۸-۱۳۴۹ قمری) ابتدا در وزارت عدلیه و سپس در وزارت امور خارجه خدمت می‌کرد و از سال ۱۳۱۶ قمری به مدت ده سال در تفلیس و پترزبورگ مأموریت سیاسی داشت. در سال مشروطیت به تهران آمد و ازدواج کرد، لقب اعتصام‌الممالک گرفت، و در سال ۱۳۰۹ شمسی در تهران درگذشت. نام خانوادگی خانلری از لقب جد او خانلرخان گرفته شده‌است. کلمهٔ ناتل (نام قدیمی شهری در مازندران) به پیشنهاد نیما یوشیج (پسرخالهٔ مادرش) بر نام خانوادگی او افزوده شد و با آنکه خود همیشه آن را به کار می‌برد در شناسنامهٔ او نبود.

مراجعه شود به ادامه مطلب

 

 
 

شاهنامه، اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی، یکی از بزرگ‌ترین حماسه‌های جهان، مهم‌ترین نامهٔ اندیشهٔ سیاسی ایران‌شهری در دورهٔ اسلامی، شاهکار حماسی زبان فارسی و حماسهٔ ملی ایرانیان و نیز بزرگ‌ترین سند هویت ایشان است، چنان که ضیاءالدین ابن اثیر آن را قرآن ایرانیان خوانده‌است. شاهنامه اثری است منظوم در حدود پنجاه‌هزار بیت در بحر متقارب مثمن محذوف (یا مقصور) (فعولن فعولن فعولن فعل (فعول)). سرایش آن حدود سی‌سال به طول انجامید.این کتاب صوتی را می توانید در ادامه دانلود کنید.

ادامه مطلب

 

 
 

در ادامه می توانید کتاب صوتی مثنوی معنوی اثر آسمانی مولانا جلاالدین رومی را دانلود کنید.

ادامه مطلب